Search

Links mobile
Search mobile
[wpml_language_selector_widget]

Search

decalBackTopdecalBackBot

10.2 Ravimite manustamine

10.2.1. Ravimite manustamise põhimõtted

Hooldajana abistades ja/või toetades klienti/patsienti ravimite võtmisel on oluline veenduda, et õige inimene saab õiget ravimit, õiges koguses, õigel viisil ja õigetel aegadel. Selleks veenduge kliendi/patsiendi isikus, millist ravimit, millises koguses ja kui tihti klient/patsient vajab, miks ravim on välja kirjutatud (milline on ravimi toime), kuidas tuleb seda manustada (näiteks, mis kell tuleb ravimit võtta, kas seda tuleb võtta koos toiduga või enne/pärast sööki vms). Oluline on uurida ka, millised on ravimiga seotud peamised kõrvaltoimed, et oskaksite neid vajadusel varakult märgata.

Kui klient/patsient saab mitut ravimit korraga, siis võimalusel hoidke ravimeid eraldi originaalpakendites, et vältida ravimite väärkasutamist või segi ajamist. Kui kliendil/patsiendil on ravimeid päevasesse või nädalasse ravimite hoiukarpi kokku pandud, veenduge, et klient/patsient teab, mis ravimeid ta võtab ning  oskab ravimite hoiukarpi kasutada.

Ärge kartke esitada oma kliendi/patsiendi ravimite võtmisega seotud küsimusi kliendi/patsiendi õele, arstile või apteekrile. Võimalusel kasutage tehnoloogilisi abivahendeid ravimite õige kasutamise tagamiseks.

Näiteks:

  • Automaatsed ravimijaoturid: need on programmeeritud väljastama automaatselt õigeid annuseid õigel kellaajal.
  • Ravimite äratuskellad ja käevõrud: saadavad meeldetuletusi vastavalt etteantud ajakavale.
  • Mobiilirakendused: interaktiivsed rakendused, nagu Pillboxie või Medisafe, saadavad meeldetuletusi ravimi võtmise aja kohta ja peavad arvestust võetud ravimite üle.