Search

Links mobile
Search mobile
[wpml_language_selector_widget]

Search

decalBackTopdecalBackBot

2.11 Kordamisküsimused

1. Mõtle järgnevate situatsioonide juures, millised on sinu käitumise lühi- ja pikaajalised tagajärjed sinu ja patsiendi/kaastöötajatega koostööle ning mida kliendid/patsiendid sinu kehakeelest välja võivad lugeda.

  • Klient/patsient kutsub sind korduvalt enda juurde sooviga, et temaga lihtsalt juttu räägiksid.
  • Kliendi/patsiendi lähedased heidavad juba mitmendat korda ette, et sa ei tegele patsiendiga piisavalt.
  • Klient/patsient keeldub iseseisvalt söömast (ehkki teise hooldaja vahetuse ajal ta seda teeb), soovides, et sina teda söödaksid.
  • Abistad sageli kolleegi hooldustoimingutes, kuid temalt abi paludes kolleeg keeldub.

2. Milliseid minasõnumi liike on olemas? Mis eesmärgil neid kasutatakse?

3. Millest koosneb kolmeosaline kehtestav sõnum?

4. Miks on oluline kasutada kehtestamise puhul nn käiguvahetust?

5. Millised tegurid on iseloomulikud konfliktidele? Millised situatsioonid võivad hooldustöötaja töös põhjustada konflikte?

6. Kas oled näinud niisuguseid konflikte, mille puhul ei oska öelda, kelle vahel täpselt konflikt aset leiab?

7. Mille poolest need konfliktid erinevad nendest, kus osapooled on selgesti määratavad?

8. Mille ümber ja mille pärast tavaliselt sinu elus konfliktid on tekkinud?

9. Milliseid tegevusi ja oskusi tuleb hooldustöötajal õpetada eri vanuses klientidele?

10. Millised võivad olla peamised vead kliendi õpetamisel ja nõustamisel?

11. Kuidas sa tavaliselt kontakti lood?

12. Tuleta meelde mõni olukord, kui sa tahtsid kellegagi kõnelda või soovisid, et sinuga vestlust alustataks. Mida sa siis tegid? Kuidas käitusid?

13. Kas ma jätan endast avatud ja huvitunud või kinnise ja endassetõmbunud inimese mulje? Mida ma teen, et kiirgan endast just selliseid sõnumeid?

14. Millised on meeskonnatöö eelised kliendi jaoks?

15. Millised on meeskonnatöö arengufaasid ja kuidas neid edukalt läbida?

16. Millised probleemid võivad meeskonnatöös ette tulla?

17. Millised on sinu meeskonnatöökogemused?

18. Mille poolest sarnaneb ja mille poolest erineb tõhus suhtlemine dementse ja intellektipuudega inimesega?

19. Millised põhimõtted kehtivad ühtviisi nii terve kui ka psüühilise erivajadusega inimesega suhtlemisel?

20. Mida tuleb vältida suhtlemisel raske psüühikahäirega inimesega?

Enesekontrollitest